miercuri, 10 februarie 2010

Bucovineanul care oferă "o altă Românie"

Gigi spune despre el că „a început de jos”. Mai întâi, a fost bagajist. Apoi a avansat puţin şi a ajuns curier, iar mai târziu recepţioner.

În acea vreme a urmat o serie de cursuri de management la Bucureşti, după care a făcut şi Facultatea de Turism şi Servicii din Suceava. La 32 de ani a ajuns directorul unui hotel, dar a renunţat la funcţie în scurt timp.

„Am stat doi ani, după care, puţin dezamăgit de anumite lucruri, că nu puteam să-mi fac meseria cum aş fi vrut eu, să fac turism adevărat, am plecat şi atunci m-am hotărât să fiu pe cont propriu, să lucrez pentru mine”, îşi aminteşte Gigi Traciu.

Şi cum nu avea prea mulţi bani, singura soluţie era să îşi deschidă o mică agenţie de turism în Suceava. Avea deja ceva experienţă: „Când lucram ca recepţioner, în fiecare zi în tura liberă făceam circuite la mănăstiri cu turişti. În Suceava, în perioada aia, după ‘90, agenţiile nu organizau excursii la mănăstiri. Turiştii veneau şi întrebau. Şi eu aveam o maşină a mea şi atunci plecam, făceam tururi cu ei la mănăstiri”.

"Mulţi prieteni îmi reproşau că renunţ la postul de director"

Treptat, a învăţat şi meseria de ghid: „Nu găseai cărţi, atunci după revoluţie, care să-ţi explice istoricul mănăstirii sau despre picturi”. Multe lucruri le-a aflat de la maicile şi călugării de la mănăstiri: „Ei îmi povesteau istoria, despre frescă, despre anumite simboluri pe care nu le găseşti în cărţi. Iar pe altele le-am descoperit cu timpul, cu turiştii, pentru că ei tot timpul vedeau ceva şi mă întrebau şi atunci şi eu îi întrebam pe cei de la mănăstire”.

A început cu circuite pe la mănăstirile din judeţul Suceava, iar apoi a diversificat felul călătoriilor cu tururi prin Neamţ, Maramureş, Transilvania, Bucovina de Nord (zona Cernăuţiului) şi Basarabia.

„Mulţi priteni îmi reproşau şi nu înţelegeau cum renunţ la postul de director, că totuşi eşti pe o anumită treaptă profesională, şi cum am plecat efectiv înapoi: şofer, ghid, de fapt eram eu singur angajatul meu, făceam şi pe ghidul şi pe şoferul, şi nu înţelegeau de ce am lăsat unele avantaje. Şi le-am explicat că eu sunt şeful meu şi, ca să fiu sincer,pe lângă faptul că aveam şi o satisfacţie materială, aveam şi una profesională, adică îmi plăcea ceea ce făceam, eram mulţumit când vedeam turiştii încântaţi. Cred că puţini oameni oameni în lumea asta fac ceea ce le place şi au şi un venit bun”.

Chiar şi acum, fostul director este ghid şi şofer pentru turiştii săi. În general, turiştii pe care el îi plimbă prin Bucovina vin din ţări mai îndepărtate şi călătoresc în grupuri mici: Japonia, Australia, Canada. De obicei, tururile sunt de o zi, două, dar uneori, la cerere, Gigi organizează şi tururi de cinci zile în toată România.

Continuarea in EVZ

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu